Elektromotory triedy ML-1JF – jednofázové

+421 948 074 709

PREVODOVKY@VYBOELECTRIC.EU

elektromotor ml jednofázový
elektromotor ml jednofázovýelektromotor ml jednofázový

Jednofázové elektromotory

Existuje mnoho typov jednofázových elektromotorov, no v tejto časti bude diskusia zameraná na tie typy, ktoré sú najbežnejšie pre motory s výkonom od 1 hp (konskej sily) a vyššie. V priemyselnom prostredí by sa mali všade, kde je to možné, používať trojfázové indukčné motory. Všeobecne platí, že trojfázové elektromotory majú vyššiu účinnosť a výkonové faktory a sú spoľahlivejšie, pretože nemajú štartovacie spínače ani kondenzátory. V prípadoch, keď trojfázové elektromotory nie sú dostupné alebo sa nedajú použiť z dôvodu napájania, sa pre priemyselné a komerčné aplikácie odporúčajú nasledujúce typy jednofázových motorov: (1) motor na štart kondenzátora, (2) dvojhodnotový motor kondenzátora a (3) motor s permanentným deleným kondenzátorom.

Krátke porovnanie charakteristík jednofázových a trojfázových indukčných motorov umožní lepšie pochopiť, ako fungujú jednofázové motory:
1. Trojfázové motory majú zablokovaný krútiaci moment, pretože pri nečinnosti je vo vzduchovej medzere otočné pole. Jednofázový motor nemá v kľudovom stave žiadne otáčavé pole, a preto nevytvára žiadny krútiaci moment so zablokovaným rotorom. Analógové vinutie je potrebné na vytvorenie rotujúceho poľa potrebného na štartovanie. V jednofázovom motore s integrálnym výkonom je súčasťou siete RLC.
2. Prúd rotora a jeho straty sú pri trojfázovom motore bezvýznamné. Rotor jednofázového motora má však pri nulovom zaťažení značný prúd a citeľné straty.
3. Pri danom zlomovom momente vyžaduje jednofázový motor podstatne väčší tok a viac aktívneho materiálu ako ekvivalentný trojfázový motor.
4. Výrazne vyššie straty v jednofázovom motore.

Štartovacie kondenzátory pre spustenie motora

Štartovací kondenzátor je jednofázový indukčný motor s hlavným vinutím, ktorý je určený na priame pripojenie k zdroju energie a pomocné vinutie zapojené v sérii s kondenzátorom a spúšťacím spínačom na odpojenie pomocného vinutia od zdroja napájania po spustení. Najbežnejšie používaný spúšťací spínač je odstredivo ovládaný spínač zabudovaný v motore.

Comments are closed.