Elektromotory triedy ML-1JF – jednofázové

jednofázové elektromotory vybo gears

Jednofázové elektromotory 1ALJ (maximálna kvalita, nízka cena)

Trieda elektromotorov 1ALJ predstavuje indukčné jednofázové motory zo zliatiny hliníka charakteristické veľmi vysokou spoľahlivosťou. Motory majú relatívne jednoduchú konštrukciu, bezpečnú a spoľahlivú prevádzku a kvalitný výkon. Elektromotory 1ALJ sú využívané hlavne v domácich dielňach, kde je možnosť len jednofázového napájania. Motory majú širokú škálu aplikácií, čo môže byť napríklad pohon čerpadiel, mlynčekov, menších obrábacích zariadení, dopravníkov, vzduchových kompresorov, ventilátorov a mnoho ďalších…

Jednofázové elektromotory ML (sekundárny produkt, nižšia kvalita)

+421 948 074 709

PREVODOVKY@VYBOELECTRIC.EU

elektromotor ml jednofázový
elektromotor ml jednofázovýelektromotor ml jednofázový

Jednofázové elektromotory

Existuje mnoho typov jednofázových elektromotorov, no v tejto časti bude diskusia zameraná na tie typy, ktoré sú najbežnejšie pre motory s výkonom od 1 hp (konskej sily) a vyššie. V priemyselnom prostredí by sa mali všade, kde je to možné, používať trojfázové indukčné motory. Všeobecne platí, že trojfázové elektromotory majú vyššiu účinnosť a výkonové faktory a sú spoľahlivejšie, pretože nemajú štartovacie spínače ani kondenzátory. V prípadoch, keď trojfázové elektromotory nie sú dostupné alebo sa nedajú použiť z dôvodu napájania, sa pre priemyselné a komerčné aplikácie odporúčajú nasledujúce typy jednofázových motorov: (1) motor na štart kondenzátora, (2) dvojhodnotový motor kondenzátora a (3) motor s permanentným deleným kondenzátorom.

Krátke porovnanie charakteristík jednofázových a trojfázových indukčných motorov umožní lepšie pochopiť, ako fungujú jednofázové motory:
1. Trojfázové motory majú zablokovaný krútiaci moment, pretože pri nečinnosti je vo vzduchovej medzere otočné pole. Jednofázový motor nemá v kľudovom stave žiadne otáčavé pole, a preto nevytvára žiadny krútiaci moment so zablokovaným rotorom. Analógové vinutie je potrebné na vytvorenie rotujúceho poľa potrebného na štartovanie. V jednofázovom motore s integrálnym výkonom je súčasťou siete RLC.
2. Prúd rotora a jeho straty sú pri trojfázovom motore bezvýznamné. Rotor jednofázového motora má však pri nulovom zaťažení značný prúd a citeľné straty.
3. Pri danom zlomovom momente vyžaduje jednofázový motor podstatne väčší tok a viac aktívneho materiálu ako ekvivalentný trojfázový motor.
4. Výrazne vyššie straty v jednofázovom motore.

Štartovacie kondenzátory pre spustenie motora

Štartovací kondenzátor je jednofázový indukčný motor s hlavným vinutím, ktorý je určený na priame pripojenie k zdroju energie a pomocné vinutie zapojené v sérii s kondenzátorom a spúšťacím spínačom na odpojenie pomocného vinutia od zdroja napájania po spustení. Najbežnejšie používaný spúšťací spínač je odstredivo ovládaný spínač zabudovaný v motore.

Comments are closed.